fredag 14 maj 2010

Omstart

Ryssvärmen ligger tät över nejderna och jag inser att jag måste in till datorn. Alla vet att sommaren bara är en ursäkt att få sitta inne och lyssna på somrig musik. Jag väcker liv i den gamla bloggen igen, än finns det alltför många vilsna själar med dålig smak därute som måste genomgå musikaliska stålbad på sin resa mot välbehag.

Jag tror att saker och ting kommer att vara sig likt här, har till och från försökt blogga om andra saker än musik, men har till slut insett att jag ställer mig likgiltig till det mest här i livet utom musik. Om någon känner för att hjälpa till på denna mission så är det bara att hojta till, sist blev vi några stycken och jag tyckte det var rätt trevligt. Annars kör jag på själv, jag är ju ändå ganska bäst på det mesta.

Sooo, hur börjar man om? Pascal tror jag. Såg denna gotländska trio lira på Made-festivalen förra veckan och det var helt enkelt fantastiskt, åratal bättre än överhajpade von Hausswolff som spelade före. Pascal kör över allt och alla, trots att många av de lite finare kulturmänniskorna tackar för sig efter Hausswolff och släntrar iväg från lokalen en efter en. Gotlänningarnas nya platta Orkanen närmar sig är oerhört vass, lyssna och försök att se dem live i sommar. Även sångaren Isak Sundströms andra projekt Skriet släppte en oerhört vacker platta för några månader sedan, betydligt mera avskalat än Pascal men Isaks Olle Ljungström-doftande röst gör sig väldigt bra där med. Det var det. Nu äter vi glass.

1 kommentar:

  1. Äntligen omstart för en superblogg!
    Har varit fullt upp med jobb här nere i goa Göööööteborg och ingen tid för att spana runt bland nya band och artister, så blir glad att se att jag nu kan kika in här ibland och få lite tips mellan sångsamlingar och sandslottsbyggande! ^^

    SvaraRadera